----English Version---
The Korean Association for the Social Studies Education (KASSE) has hosted international academic events yearly to promote intellectual exchange and further build a global network for those who work in social studies education. In 2022, the KASSE will talk with Prof. Keith C. Barton about his newly published book, co-authored with Prof. Li-Ching Ho, "Curriculum for Justice and Harmony: Deliberation, Knowledge, and Action in Social and Civic Education." Anyone interested in this event is welcome to join.
10:00-10:10 Introduction (Dr. Jongsung Kim, Chair of KASSE International Academic Exchange)
10:10-11:10 Keynote Speech (Prof. Keith C. Barton)
11:10-11:30 Discussion with the KASSE Study Group
11:30-11:55 Q&A with the floor
11:55-12:00 Wrap up (Prof. Changsuk Kang, President of KASSE)
*Translation (한국어 통역): Dr. Yeji Kim (The University of Missouri)
한국사회교과교육학회에서는 국내외의 사회과교육 연구자 및 교육자들의 교류를 활성화하기 위해 매해 국제학술교류를 개최하고 있습니다. 올해는 한국에서도 "역사는 왜 가르쳐야 하는가"로 잘 알려진 인디애나주립대학 블루밍턴교의 키쓰바튼 (Keith C. Barton) 교수를 초청하여, 최근에 출판된 "정의와 조화를 위한 커리큘럼 (Curriculum for Justice and Harmony)"에 대해 이야기를 나눌 예정입니다. 회원님들의 많은 관심과 참여 부탁드립니다.
아울러 참가를 희망하시는 분은 아래의 URL에 접속하셔서 사전 접수해주실 것을 요청드립니다.
https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZwocu-oqzovHNaKV36kmCrZgli7TX1JhOgk
학술교류회와 관련하여 궁금하신 점이 있으시면 언제든 국제학술교류사무국으로 연락 주시면 감사하겠습니다.
1) 일시 및 장소: 2022년 10월 15일(토) 10:00-12:00, 온라인 (Zoom)
2) 주제: Curriculum for Justice and Harmony: What Does it Mean?
3) 언어:영어, 한국어 (통역: 김예지 (미주리대학))
4) 스케줄:
- 10:00-10:10 취지설명 김종성 (히로시마대학, 국제학술교류국장)
- 10:10-11:10 기조강연 키쓰바튼 (인디애나주립대학 블루밍턴교)
"Curriculum for Justice and Harmony: What does it mean?"
- 11:10-11:30 지정토론 "정의와 조화를 위한 커리큘럼 (Curriculum for Justice and Harmony)" 독서모임
- 11:30-11:55 청중과 키쓰바튼과의 대화
- 11:55-12:00 마무리
5) 행사 홈페이지 (영어): https://sites.google.com/view/kasse-2022/%ED%99%88
6) 연락처: 국제학술교류사무국 김종성(jongsung@hiroshima-u.ac.jp)
Social studies education cannot be completed within the classroom. Engaging with society constitutes an important part of citizenship education. What kinds of engagements are possible? What kinds of engagements have been created during the recent COVID-19 pandemic, when it was difficult to make practical connections outside the classroom? We would like to share initiatives from different countries and discuss future perspectives.